12 de gen. 2011

Avui fa un any

Fa un any, vaig tenir la sensació que el terratrèmol no havia respectat res, que s'havia carregat fins i tot el poder d'aquell país. Ens van voler impressionar ensenyant-nos que havia caigut la casa del govern, ja veus tu, amb tanta destrucció com hi havia! A mi em va afectar veure tanta gent viva sense saber on anar, ni què fer, ni a qui buscar... I les imatges d'un cementeri. Vaig veure moltes tombes intactes, sense ni tan sols un clavill. Em va sobtar que s'hagueren construït les cases dels morts a prova de terratrèmols, però no les dels vius, que semblaven nínxols enderrocats.
Fa un any, la televisió ens mostrà imatges. Si ens creiem el que ens ensenyen, poc ha canviat en un any aquell país. Si de cas les tombes, que ja no estaran intactes, tampoc.
Perquè fa una any i els morts continuen vius a Haití. I jo tinc ràbia.
Però, bon dia!