17 de des. 2010

Tren i Terra

Diuen que Woody Guthrie va fer aquesta cançó mentre viatjava en tren d'una punta a l'altra del seu país. M'agrada aquesta cançó. Ens diu com estima la seua terra. És, si fa o no fa, com jo estime la meua. També diuen que ell hi anava moltes vegades de polissó en vagons de mercaderies, que va ser així com va viatjar gratis per tot el seu país. No se jo si d'haver viatjat amb l'AVE l'hauria escrita mai, no ho sé. Hi ha qui diu que l'AVE serveix per a vertebrar el país. Quin? No sé si les presses vertebren, com a mínim jo no tinc pressa en arribar a Madrid, ni sé si tinc prou diners per pagar-la, eixa pressa. Ara que, no m'heu de fer cas, que jo no n'entenc molt, d'aquestes coses. De fet, no n'entenc gens. No sé ni perquè escric açò, serà perquè és molt prompte i encara estic un poc adormit, serà perquè m'he despertat amb aquesta cançó al cap, serà perquè ve l'AVE, serà...

3 comentaris:

rosana ha dit...

Serà perquè volem viatjar espaiet..un abraç

Francesc J. López ha dit...

Mentre assaborim els torrons casolans i ens deixem portar per les notes del Woody Guthrie, lluny de l'AVE i de Madrid, el temps del nostre país sembla haver quedat congelat per la des vertebració gallinàcia i pel desgovern; però jo, com bé saps, encara en sé menys que tu d'aquestes coses.

Que passeu unes bones festes i tingueu un 2011 feliç i ben creatiu.

rosana ha dit...

feliç any Pep!