25 de febr. 2010

El Causant a la xarxa

En pocs dies han aparegut a la bogosfera un parell d'apunts de dos escriptors que admire sobre la meua novel·la El causant, que ha publicat Perifèric Edicions. Vicent Usó diu coses com aquestes del meu llibre: "Una novel·la que no defuig la denúncia de la història que, sobre aquests fets, dictà el Franquisme, ni l'horror de les presons, els judicis i la repressió que seguiren a la guerra, però que sap edificar, sobre aquesta base, una trena interessant d'històries (i de personatges) que busquen atrapar el lector a través, sobretot, dels episodis que protagonitzen i els enigmes que s'esforcen a resoldre" Podeu llegir l'apunt complet ací. I Manel Alonso aporta afirmacions com aquesta: "En El causant l’autor es posa de part de la gent senzilla, de la gent innocent, de les víctimes de la violència, conscient que de vegades la història és com un corró que aixafa tot allò que troba al seu davant. De la novel·la m’ha agradat i per això ho vull destacar els símils que el seu autor fa amb els tocs de la pilota valenciana a l’hora de definir la personalitat d’algun personatge, com també la magnífica i dantesta descripció que fa de la batalla de Terol" També podeu llegir l'apunt complet ací. Per als que ja heu llegit la novel·la ja sabeu com és d'important per al cas el quadre del Pintor Castell que podeu veure a la imatge. Als que no l'heu llegida...
Sempre us quedarà París...
O llegir-la, és clar!

1 comentari:

Francesc ha dit...

I si me'n vaig a Paris per llegir-me la novel·la? Per què m'he de quedar amb una sola opció si les dues m'agraden?
Me'l llegiré, Pep; ara vaig molt endarerit amb faenetes, però hi arribaré.